Wzór: Chimeraóżę, królową kwiatów, ceniło wiele epok. Nie trzeba chyba podnosić jej walorów estetycznych. A posiada przecież także wiele konotacji symbolicznych, istotnych dla secesji. Dwa poniższe sopockie przedstawienia tej rośliny eksponują całe krzewy różane, plątaninę łodyg i korzeni.

Zobacz powiększenie

Bielsko-Biała, ul. Barlickiego 1, proj. Max Fabiani, 1899

Zobacz powiększenie

Kraków, pl. Wszystkich Świętych 5 - kościół Franciszkanów, proj. Stanisław Wyspiański, 1895

Zobacz powiększenie

Kraków, ul. Kopernika 26 - kościół Jezuitów, proj. Franciszek Mączyński, 1909-1921

Zobacz powiększenie

Łódź, ul. Wólczańska 31/33 - Willa Leopolda Rudolfa Kindermanna, proj. Gustaw Landau-Gutenteger, 1903

Zobacz powiększenie

Płock, ul. Tumska 8 - Muzem Mazowieckie

Zobacz powiększenie

Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 7, proj. Zenon Adam Remi, 1906-1907

Zobacz powiększenie

Praga, Vaclavske Namiesti 12

Zobacz powiększenie

Sopot, ul. Grunwaldzka 70, proj. W.W. Fenzloff, 1905

Zobacz powiększenie

Sopot, ul. Poniatowskiego 8 - Willa Claaszena, proj. Walter Schulz, 1903-04

Zobacz powiększenie

Tarnów, ul. Legionów 14, ok. 1905

Zobacz powiększenie

Wrocław, ul. Prądzyńskiego 13, proj. Max Kiehnel, 1904

Zobacz powiększenie

Toruń, ul. Kochanowskiego 1a, proj. Michael Bartel, 1908

Zobacz powiększenie

Poznań, Krasińskiego 3a, proj. Max Biagini, 1904-5

Zobacz powiększenie

Poznań, Krasińskiego 3a, proj. Max Biagini, 1904-5

Zobacz powiększenie

Poznań, Krasińskiego 3a, proj. Max Biagini, 1904-5

Zobacz powiększenie

Wiedeń, fragment ogrodzenia willi Schoppa, Gloriettegasse 21, proj. Friedrich Ohmann i Josef Hackhofer, 1914

Zobacz powiększenie

Salreu (Portugalia), Casa de Francisco Maria de Oliveira Simoes, proj. Ernesto Korrodi

Wzór: The Studio